Pro telefonní čísla ve vaší lokalitě (United States) použijte www.shouldianswer.com

Oblíbené finty telemarketérů. Jak vám prodají i suché z nosu

Pozor na oblíbené finty telemarketérůPřemýšleli jste někdy o tom, proč je tak těžké říct telemarketérovi „ne“? Vlastně za tím nic složitého není. Zaměstnanci call-center (především ti nejlepší z nich) totiž vždy přesně vědí, co říct, aby vás přesvědčili… vlastně k čemukoliv.

Na světě je zřejmě jen málo lidí, kteří si telemarketingové hovory užívají. A není divu. I když nás často nutí ke koupi produktu nebo služeb, které nepotřebujeme ani v nejmenším, říct „ne“ může být těžší, než se zdá.

-> Mrtvá kočka i „dýchající muž“. Sesbírali jsme nejvtipnější historky z call-center
Důvod? Jednoduchý. Zaměstnanci call-center procházejí důkladným školením – tak, aby vždy věděli, co říct. Není divu, že své bitvy s telemarketingem soustavně prohráváme. Chcete být příště připravení? Přečtěte si, jaké finty telemarketéři nejčastěji používají.

1. Pokládají spoustu otázek…

Zeptají se, vy odpovíte… a pak už vám není pomoci. Zaměstnanci call-center moc dobře vědí, že jakmile vám dají jen trochu šanci, přerušíte jejich monolog a rozhovor ukončíte. A tak zařídí, aby na to vůbec nestihlo dojít. A začnou se ptát. Jakmile ale začnete odpovídat, podařilo se jim to nejdůležitější, tedy zapojit vás do konverzace. V tu chvíli už je vaše bitva skoro ztracená.

2. … ale jen některých otázek

Telemarketéři vědí, že vám nesmí dát šanci říct „ne“. Přímým otázkám se tedy jednoduše vyhýbají. Místo toho vás obvykle zaplaví spoustou podružných otázek – takže šanci odmítnout nabídku jednoduše nedostanete.

3. Příběhy „lidí jako vy“

Dobří telemarketéři vědí, že nejsme hloupí. Místo opakování prázdných marketingových claimů na to tedy jdou chytřeji: zaměřují se na (obvykle vymyšlené) příběhy klientů, kterým jejich produkt nebo služba změnily život.

Že už jste něco takového slyšeli i vy? Není se čemu divit, jde o jeden z nejoblíbenějších marketingových nástrojů vůbec.

-> Odkud mají telemarketéři vaše číslo? 3 nejčastější chyby (skoro) všech Čechů

Chraňte se před nevyžádanými hovory

Říct člověku na druhé straně telefonu „ne“ je jedna věc. Zbavit se telemarketingu kompletně, to už je věc jiná.

Dnes už naštěstí existují nástroje, které váš mobilní telefon (i vás osobně) ochrání před nevyžádanými hovory, a to nejen telemarketingovými. Vyzkoušejte třeba aplikaci Můžu to zvednout. Ta využívá unikátní, denně aktualizovanou databázi uživatelských hodnocení jednotlivých čísel, takže vždy budete vědět, kdo volá. A budete-li chtít, může aplikace hovory s negativním hodnocením rovnou zablokovat.